הגר"ש אוירבך במכתב חריף נגד פשרה בכותל המערבי

"כל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו, חבר הוא לאיש משחית - ולאו שלוחא דידן הוא"
ישראל פריי 4 Comment on הגר"ש אוירבך במכתב חריף נגד פשרה בכותל המערבי

עיתון 'הפלס' מפרסם הבוקר את מכתבו של מרן ראש הישיבה, בו הוא מפציר בנציגים החרדים שלא לקבל כל הסכם ופשרה עם הרפורמים • "כל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו, חבר הוא לאיש משחית – ולאו שלוחא דידן הוא"

"כל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו, חבר הוא לאיש משחית - ולאו שלוחא דידן הוא"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"נמס כל לב, ובושנו מכל דור, על השערוריה הנוראה ביותר ביותר, אשר כל חמדת ישראל היקר והקדוש לנו ולאבותינו נמכר חנם ואיככה נוכל לראות באבדן מולדתנו ח"ו" – כך נפתח מכתבו של מרן הגר"ש אויערבאך שפורסם הבוקר בעיתון 'הפלס' ושעוסק בסערת מתווה הכותל ופרצות הרפורמים.

ראש הישיבה יוצא בחריפות נגד ההסכם שהתגבש, ומבקש להילחם ברפורמים מלחמת חרמה. "כי אחרי אשר עוללים לנו בגזירת השמד לפגוע בבבת עינינו בלב ישראל בנפש בחורינו אשר בחצרות בית ד' ושומרים על גחלת היהדות, לחבול בכרם ישראל אשר זה חורבן היהדות חלילה וחלילה, ופגעו ופוגעים פגיעות חמורות בחינוך בני ובנות ישראל, הנה גם שריד מקדשנו אשר ימים ונחלי דמעות נשפכו ושופכים שם כמים, על גאולתנו ופדיון נפשנו, ובזה מבקשים לפרוץ בו פרצות ליתן יד למהרסי הדת מבוללי ישראל בין הגוים כת הרפורמים, אשר מעולם לא היה להם חלק בעיר קדשנו ומתחילתם עקרו מקדש וירושלים ופנו עורף ל'ותחזינה עינינו בשובך לציון' מפיהם ומכתבם, וכל כוונתם עתה אינה אלא להרס כל קדשי ישראל להיות ככל העמים בית ישראל – לא תקום ולא תהיה".

הגר"ש פוסק נחרצות כי "איסור חמור ונורא הוא ליתן להם ולדומים להם שום מדרך כף רגל או בית אחיזה כל שהוא, בשום פנים ואופן. וכל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו, חבר הוא לאיש משחית – ולאו שלוחא דידן הוא".

20160304_073246

את המכתב מלווה מאמר מערכת נרחב שקובל על המצב הקיים תוך תקיפת הנציגים החרדים. בין היתר נכתב: "דווקא ממשלה זו, שהיו שציפו כי תקפיד שבעתיים שלא לפגוע בענייני הדת כמי שנשענת על בסיס תמיכת המפלגות החרדיות, היא אשר יוצרת תקדימים שלא היו כמותם ומדרבנת את הרס היהדות בארץ הקודש ובתפוצות".

"אותם "תירוצים" מוכרים של "הרע במיעוטו" "הסכמה שבדיעבד", "כבר נגזרה גזירה", "דבר שלא בא לעולם", "יטורפד בעתיד" וכו' וכו' – נשמעים במקרה זה, כמו בענינים נוספים, שכן כך דרכו של היצר הרע, היום אומר לו עשה כך ומחר אומר לו עשה כך, עד שאומר לו צא והשלים גם עם מתן דריסת רגל לעבודה הזרה הרפורמית, רח"ל".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    'הפלס'טינים החמודים ! בבחירות הצבעתם לאלי ישי. עכשיו תפנו אליו. בבחירות הבאות תתעלו מעל שיקולים קטנוניים ותחזקו את המפלגות החרדיות אז גם יהיה לכם מנדט לפנות אל הנציגים.

  2. 1

    למגיב מס' 1. לידיעתך עמדת הכוח האדירה שיש כרגע לחרדים בממשלה לא הייתה משתנה בצורה מהותית עם מנדט יותר [כל הפלג הירושלמי הוא 25,000 בוחרים במקרה הטוב] ולכן התירוצים של הנציגות החרדית לא רלוונטיים . ההיפך – חוסר המעש של הנציגות החרדית מצדיק את אי ההצבעה של הפלג לג'.